Máte prodejnu? A mohla bych do ní vidět? Aneb druhy výloh, část první

Pokud bychom výlohu přirovnali k obrazu, tak stejně jako si musí malíř vybrat metodu práce podle toho, jestli bude malovat na plátno bavlněné nebo hedvábné, tak musí aranžér všechno promyslet podle typu výlohy, kterou mák dispozici. Že jste o typech výloh nikdy neslyšeli? Dovolte nám to změnit.

Uzavřené

Uzavřené výkladní skříně mají přímo za vystavenými produkty stěnu nebo přepážku, která je odděluje od zbytku obchodu. Toto oddělení umožňuje dát všechen důraz na vystavené produkty. Jako obraz pověšený na bílé muzejní stěně, je v nich produkt centrem pozornosti. Ve výlohách ovšem můžou aranžéři rozehrát okolo daného kusu zboží designovou hru v podobě přidaných dekorací, barev a světla. Vše s jedním cílem — zaujmout vaši pozornost.

Otevřené

U otevřených výloh lze nakouknout za vystavené zboží dovnitř obchodu. Je tedy třeba, aby to, co za figurínami nebo instalacemi zákazník zahlédne, stálo za to. Krásně naaranžovaný a čistý interiér zákazníka jistě zbaví nesmělosti a dá mu během pár sekund vědět, že mu u vás bude příjemně.

Pokud jste si všimli, v proslulé Pařížské ulici v Praze má většina obchodů výlohu uzavřenou. Nemusí totiž říkat: „U nás je to pěkné.“ Každý to ví. Jsou to celosvětově známé značky, a tak jsou si všichni jistí, že vevnitř najdou to, co očekávají — luxus.

Rohové

Jak název napovídá, rohová výloha vznikne, když se dvě okna spojí v rohu a vytvoří velký krabicový displej. Jsou ideální pro zaujmutí příchozích z jedné i druhé strany ulice. Pro aranžéry však můžou být trochu oříšek, protože vystavené věci musí vypadat perfektně z více úhlů pohledu.

Chcete se dozvědět o dalších druzích výloh? Přečtěte si pokračování zde.