Ostrov, shadowbox a další. Přiučte se termínům visual mechendisingu

Znáte anglické slovní spojení window shopping? Překvapivě nemá nic společného s nákupem oken. Jedná se o oblíbenou odpočinkovou aktivitu, takzvané chození a koukání po obchodech. Přesněji řečeno jejich výlohách. Pokud prodejci vědí, že existuje skupina lidí, kteří takto tráví svůj čas, tak by byli blázni, kdyby si tu svou co nejvíce nevyladili, že ano? Z praxe bohužel víme, že ne vždy je tomu tak. Proto jsme v minulém článku přinesli první dávku výlohové osvěty a pověděli si o základních druzích výkladních skříní. Pojďme nyní pokračovat a ukázat si tři další.

Polouzavřené

Stejně jako třeba klasická točená vanilkovo-čokoládová zmrzlina, tak i polouzavřené výlohy přináší kombinaci dvou nejpopulárnějších typů. Jak jsme si řekli — chceme-li zaměřit pozornost zákazníka na konkrétní zboží, volíme uzavřené výkladní skříně. Ty otevřené zase umožňují kolemjdoucím nahlédnout do prodejny a krásným interiérem je motivovat ke vstupu. Polouzavřené výlohy tedy uspokojí mlsné jazýčky, které se nehodlají rozhodovat pro jednu nebo druhou variantu, ale chtějí rovnou výhody obou.

Obsahují dělicí stěnu, která vnitřek zakrývá jen do určité výšky a dává tak možnost nahlédnout dovnitř a zároveň podtrhuje vystavované produkty a zároveň podtrhuje vystavované produkty, které mohou být zasazeny do zajímavé kompozice, která není rušena pozadím.

Ostrovy

Ostrovy nazýváme osamocené kusy výstavní pevniny složené z pódia, figurín nebo nějaké instalace. Nacházejí se většinou na důležitém místě prodejny, například na začátku ve velkém otevřeném vstupu. Jejich osamocená pozice umožňuje zákazníkům si zboží prohlédnout ze všech stran. Skvělé využití najdou například v obchodech s módou. Jak šaty vypadají zezadu je přece také velmi důležité.

Shadowbox

Malá většinou potemnělá krabička přilepená na sklo a v ní ozářený kus blyštivého šperku. Takto byly poprvé použity tzv. shadowboxy. Šperkaři totiž jako první přišli na to, že krásné detaily jejich práce by očím zákazníka unikly, pokud by byly prezentovány na velké figuríně. Tímto boxem zaměří pohled zákazníka přesně tam kam chtějí. Každý se totiž při průchodu kolem bude zajímat, co se v tajemné krabičce ukrývá.