Design outdoorové výkladní skříně
Lidé si vytvářejí mínění o dané prodejně již na základě vzhledu výkladní skříně. Pouze čistá, zajímavá a hezká výloha zaujme kolemjdoucího. Dalším důležitým faktorem je aktuální nabídka. Není vhodné ponechávat aranžmá instalace ve výkladní skříni dlouho nepozměněné, lidé již pak míjí místo se samozřejmostí a nevěnují nabídce ve výloze pozornost.
Rozhodující při návrhu nového designu výlohy je též skutečnost, odkud a z jaké vzdálenosti k výloze směřují zákazníci. Také je důležité vědět, jestli lidé kolem výkladní skříně spíše procházejí, nebo jedou kolem autem a podle toho přizpůsobit nabídku a vzhled dekorace.
Nedávno jsme řešily dekoraci výkladní skříně pro obchod se sportovním oblečením Tilak, který se nachází v Praze na ulici Lidická. Je to velice rušná ulice, kde jezdí auta a několik tramvajových linek zde denně přepraví hodně lidí z jednoho břehu Vltavy na druhý. Ovšem kolemjdoucích zákazníků je na této hlučné ulici málo, ti raději půjdou boční uličkou, aby se vyhnuli hluku a smogu. Proto jsme museli v návrhu zohlednit tuto skutečnost a přizpůsobit aranžmá zákazníkům, kteří jedou kolem v tramvaji nebo v automobilu.
Dekorace se nemohla skládat z několika drobných produktů, protože ty by byly špatně zapamatovatelné. Lepším řešením bylo vyzdvihnout a upřednostnit jednu prodejní věc a přidat ji na důležitosti. Společnost Tilak je známá hlavně díky špičkovému outdoorovému oblečení, které vyrábějí v České republice, a tak jsme se rozhodly ve výloze prezentovat jen jejich oblečení.
![Design výkladní skříně pro sportovní obchod s výstavním nábytkem na míru.](https://artysok.cz/wp-content/uploads/2018/09/artysok_display_window_sportovni_obchod-1024x576.jpg)
Rozměry výkladní skříně neumožňovaly do výlohy zasadit figurínu ve sportovním oblečení stylizovanou např. jako horolezce, protože výloha je nízká. Tudíž jsme ve výloze prezentovaly jen vždy jeden kus oblečení z jejich nabídky zasazený do dřevěného podsvíceného kruhu. Originální kruhový prvek bylo možné pozměnit, výměnou pozadí, například jiná barevnost nebo velkoformátovou fotografie hor. V návrhu se počítalo s torzem figuríny (pro prezentaci bundy) nebo s torzem nohou (pro prezentaci sportovních kalhot).
Návrh se bohužel nakonec nerealizoval z provozně-finančních důvodů. Ovšem pro nás (tím mám na mysli náš tým Bara&Jana) to byla dobrá zkušenost, při které jsme si potvrdily, že i když je výloha nízká a je na nevhodném místě, tak i přesto je možné s tím něco udělat a najít nějaké vhodné řešení.
![návrh nového designu výlohy pro sportovní obchod v Praze s grafickým návrhem samolepky na okno výlohy](https://artysok.cz/wp-content/uploads/2018/09/artysok_display_window_sportovni_obchod-4-1024x576.jpg)
![návrh nového designu výlohy pro sportovní obchod](https://artysok.cz/wp-content/uploads/2018/09/artysok_display_window_sportovni_obchod-3-1024x576.jpg)
![Design výkladní skříně pro sportovní obchod v centru Prahy.](https://artysok.cz/wp-content/uploads/2018/09/artysok_display_window_sportovni_obchod-5-1024x576.jpg)