Design outdoorové výkladní skříně
Lidé si vytvářejí mínění o dané prodejně již na základě vzhledu výkladní skříně. Pouze čistá, zajímavá a hezká výloha zaujme kolemjdoucího. Dalším důležitým faktorem je aktuální nabídka. Není vhodné ponechávat aranžmá instalace ve výkladní skříni dlouho nepozměněné, lidé již pak míjí místo se samozřejmostí a nevěnují nabídce ve výloze pozornost.
Rozhodující při návrhu nového designu výlohy je též skutečnost, odkud a z jaké vzdálenosti k výloze směřují zákazníci. Také je důležité vědět, jestli lidé kolem výkladní skříně spíše procházejí, nebo jedou kolem autem a podle toho přizpůsobit nabídku a vzhled dekorace.
Nedávno jsme řešily dekoraci výkladní skříně pro obchod se sportovním oblečením Tilak, který se nachází v Praze na ulici Lidická. Je to velice rušná ulice, kde jezdí auta a několik tramvajových linek zde denně přepraví hodně lidí z jednoho břehu Vltavy na druhý. Ovšem kolemjdoucích zákazníků je na této hlučné ulici málo, ti raději půjdou boční uličkou, aby se vyhnuli hluku a smogu. Proto jsme museli v návrhu zohlednit tuto skutečnost a přizpůsobit aranžmá zákazníkům, kteří jedou kolem v tramvaji nebo v automobilu.
Dekorace se nemohla skládat z několika drobných produktů, protože ty by byly špatně zapamatovatelné. Lepším řešením bylo vyzdvihnout a upřednostnit jednu prodejní věc a přidat ji na důležitosti. Společnost Tilak je známá hlavně díky špičkovému outdoorovému oblečení, které vyrábějí v České republice, a tak jsme se rozhodly ve výloze prezentovat jen jejich oblečení.
Rozměry výkladní skříně neumožňovaly do výlohy zasadit figurínu ve sportovním oblečení stylizovanou např. jako horolezce, protože výloha je nízká. Tudíž jsme ve výloze prezentovaly jen vždy jeden kus oblečení z jejich nabídky zasazený do dřevěného podsvíceného kruhu. Originální kruhový prvek bylo možné pozměnit, výměnou pozadí, například jiná barevnost nebo velkoformátovou fotografie hor. V návrhu se počítalo s torzem figuríny (pro prezentaci bundy) nebo s torzem nohou (pro prezentaci sportovních kalhot).
Návrh se bohužel nakonec nerealizoval z provozně-finančních důvodů. Ovšem pro nás (tím mám na mysli náš tým Bara&Jana) to byla dobrá zkušenost, při které jsme si potvrdily, že i když je výloha nízká a je na nevhodném místě, tak i přesto je možné s tím něco udělat a najít nějaké vhodné řešení.