Pouliční okno do duše značky

Říká se, že nejdůležitější je to, co je uvnitř. Ale kdybyste na rande přišli neupravení a ošuntělí, možná by se váš objekt zájmu ani k tomu „uvnitř“ tolik dostat nechtěl. Přesně tak je to s i výlohami. Jejich význam není radno podceňovat.

Jdete ulicí s někým blízkým, tlacháte o životě, nálada je příjemně uvolněná. Najednou projdete kolem krámku, který neznáte a koutkem oka zachytíte zajímavý detail. Možná zajímavě naaranžované boty nebo netradiční papírovou instalaci za výlohou. Ujdete ještě pár kroků, pak se otočíte na podpatku a řeknete kamarádovi nebo partnerce: „Pojďme se tam podívat.“ I takto může fungovat správný Visual Merchendising. Umí toho, ale mnohem víc.

Při dnešním boomu on-line nakupování se může zdát, že kamenné obchody ztrácejí na významu. Existuje však stále hodně podniků, které mají hlavní část zisků z ulice. A pro ty může to, jak jejich prostory zvenku vypadají, přímo ovlivnit, kolik vydělají, kolik lidí je bude znát a i to, jak se o nich bude mluvit.

Výkladní skříň totiž hlásá do světa vaše jméno dnem i nocí. Je součástí budování povědomí o značce a je třeba mít zde branding srovnaný do latě. Rozhodnout se můžete pro velká loga a křiklavé prvky nebo cílení na podvědomí lidí pomocí vašich brandových barev a písma. A co se zkusit řídit příslovím, že pravidla jsou od toho, aby se porušovala a udělat něco nečekaného? Ať už zvolíte jakoukoliv variantu, je důležité vše dělat vědomě, s ohledem na vaši celkovou obchodní strategii.

Hlavní magie výloh spočívá v tom, že mohou dovnitř za límec vtáhnout nové tváře. Je tedy třeba, aby se váš ideální zákazník během zlomku sekundy identifikoval s tím, co uvidí za lesklým sklem. Proto mají výkladní skříně s dívčí módou úplně jiné dekorace, barvy a náladu než ty s klobouky pro staré dámy. Jistě, říkáte si. Co však rozdíl mezi dvěma prodejnami ručně vyráběné kosmetiky? Jak je správně prezentovat? Kdysi byste si museli najít někoho s vystudovaným oborem Aranžérka. Dnes už se budete poohlížet po takzvaných visual merchendisers. Tito profesionálové v sobě mají pořádnou porci kreativity, ale zároveň rozumí i marketingu a budování značky. Proto jsou tím nejlepším, co můžete pro svoji výlohu udělat