Doslova vysněný job
Pařížská ulice v Praze je symbolem luxusu a sídlí tam nejznámější a nejdražší světové módní butiky. A protože je výloha alfa omegou každého obchodu (a nebo jak my často říkáme #vylohajegrunt), tak zde si na výkladních skříní opravu dávají záležet. Vždy když jsme spolu v centru (tím mám na mysli náš tým Bara&Jana), tak se jdeme podívat na výlohy do Pařížské. Ještě donedávna bylo našim velkým snem aranžovat zde také nějakou výkladní skříň. Přály jsme si to tak usilovně, až naše tužby byly vyslyšeny a jednoho dne zazvonil telefon.
Volala paní, která měla nově pronajatý prostor v hotelu Interkontinetal na konci ulice Pařížská. Malý obchůdek v přízemí pětihvězdičkového hotelu měl být čokoládový butik s luxusní čokoládou vyráběnou v České republice. Doplňkovým sortimentem měly být kvalitní suvenýry, převážně hračky, vyráběné v České republice.
Po první schůzce, kdy jsme si prohlédly a změřily prostor, začal závod s časem. Protože pronájem tohoto lukrativního místa je vysoký, musely jsme pracovat velice rychle. Uvařily jsme si konvici kávy a do dvou dnů jsme klientce prezentovaly několik variant designu výloh.
Výkladní skříň byla veliká, táhla se od stropu až k podlaze a dále navazovala na interiér prodejny. Dekorace nemohla být robustní, protože by zabírala prostor již tak malého butiku. A tak jsme vymyslely jednoduchou, ovšem elegantní a funkční prezentaci produktů zavěšenou v prostoru. Mléčné plexiskla různých tvarů potažené barevnými fóliemi propouštěly světlo do prodejny. Byly doplněny o silné magnety, které nesly prodejní zboží, a výloha se tak mohla snadno obměňovat. Výkladní skříň působila elegantně a vzdušně, avšak stále byla silnou a důležitou podporou prodeje, což dokazovala zvýšená návštěvnost.
Dále jsme se zaměřily na Visual Merchandising celého prostoru a pomohly s uspořádáním zboží na prodejní ploše, rozmístěním prodejního nábytku a stylingem celé prodejny, tak aby zaujal náročnější klientelu pětihvězdičkového hotelu. Souběžně jsme také pracovaly na grafické podobě loga a corporate identity celého butiku. Nakonec jsme zaškolily personál do základů Visual Merchandisingu, protože věříme, že je to důležitá část marketingové strategie, která je ovšem často opomíjená.