Budiž světlo ve výloze
Je jasné, že chcete, aby byly vaše produkty vidět. A kromě kompozice výkladní skříně je světlo nejjistější způsob, jak to zařídit. Naše oči totiž přirozeně kloužou k osvětleným místům a co je ve stínu, zůstává skryto. A toto platí dvojnásob, když jde o neposedné pohledy kolemjdoucích. Říká se, že posty na sociálních sítích musí zaujmout během prvních tří sekund, kvůli nekonečnému scrollování, na které jsme všichni zvyklí. Vzhledem k tomu, že čas, který zabere chodci projít okolo běžné výlohy, je srovnatelný, nejste na tom o moc lépe.
Jak tedy na to? Vypíchněte ty nejlepší produkty bodovým světlem a hned se budou zdát důležité a výjimečné. Nemusí to být jen jediná věc, kterou takto zvýrazníte, klidně jich může být víc. Standardně se používají polohovatelná bodová svítidla, které lze směřovat podle potřeby. Kreativitě se ale meze nekladou. Můžete použít LED pásky, světelné panely, ale i například krásné designové závěsné lampy. Jen nezapomeňte dobře nasvítit i zbytek produktů ve výloze. Pokud už tam něco umisťujete, mělo by to být dobře vidět.
Světlo má také moc navozovat různé nálady a pocity. Teplé světlo je příjemné a uklidňující. Studené zase zajistí správnou reprezentaci barev, ale občas může působit příliš klinicky a nevlídně, až nevkusně. Dejte si tedy záležet na dobrém namixování těchto dvou možností. Teplota světla se dá jednoduše nastavit na většině LED svítidel, případně zvolte vhodné teploty zářivek a žárovek. Hledejte značení K jako Kelviny, v nich se teplota světla měří. Denní světlo se většinou pohybuje mezi 4 200 až 5 500 Kelvinů. Vyšší hodnoty jsou studené, nižší teplé.
Nebojte se použít ani dekorativní osvětlení. Výloha by měla být především zážitek, tak proč trochu nezabrnkat na nostalgickou notu například řetězem s malými bílými světýlky ve vánoční expozici. Je dost možné, že vám nadělí více zákazníků.